Nițu: Nu ne-am sesizat din oficiu în cazul afirmațiilor lui Turcescu; nu sunt de natură să constituie infracțiuni

Procurorul general al României, Tiberiu Nițu, susține că PÎCCJ nu s-a sesizat din oficiu în cazul afirmațiilor lui Robert Turcescu deoarece s-a apreciat că ele nu sunt de natură să constituie infracțiuni.

“În ceea ce privește decizia privind afirmațiile jurnalistului, aceea am luat-o. Nu ne-am sesizat din oficiu, întrucât am apreciat că acele împrejurări nu sunt de natură să constituie infracțiuni”, a afirmat Nițu, la sosirea la CSM.

Referitor la sesizarea parlamentarilor Ilie Năstase și Mădălin Voicu privindu-l pe Robert Turcescu, șeful ministerului Public a susținut că în cazul acesta nu are ce decizie să ia.

” O decizie față de sesizarea dumnealor nu e de luat pentru că dumnealor nu mi-au cerut nimic. M-au sesizat și m-au rugat să am grijă să veghez ca siguranța națională să fie apărată și să analizez situația creată în urma declarațiilor jurnalistului. Deci, nu au făcut plângere împotriva cuiva, nu au sesizat cu privire la săvârșirea unor infracțiuni. Pur și simplu, în calitate de parlamentari, probabil cu spirit civic, mi-au solicitat să verific și să apăr securitatea națională. (…) Nu am ce decizie să iau”, a explicat Nițu.

În 26 septembrie, senatorul Ilie Năstase și deputatul Mădălin Voicu au depus la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție o sesizare împotriva jurnalistului Robert Turcescu, după ce acesta a anunțat că a fost ofițer acoperit.

“Ilie Năstase și cu mine am considerat că este util din partea instituției și a procurorului general, Tiberiu Nițu, dacă s-a luat vreo măsură sau a intrat în discuție autodenunțul lui Robert Turcescu. Ne interesează mai mult situația care ar fi putut sau ar putea deveni periculoasă sau critică, pentru că e vorba în primul rând de siguranța națională (…) Una din problemele importante este că acest mod de a intoxica sau de a distrage atenția de la lucrurile importante vine tocmai de la președintele Traian Băsescu. Dumnealui nu are voie nici măcar să insinueze că ar ști sau ar da publicității un nume, indiferent că este vorba de Robert Turcescu sau un candidat la Președinție”, a declarat Mădălin Voicu, la ieșire din sediul Parchetului General.

Jurnalistul Robert Turcescu a susținut că a fost locotenent-colonel sub acoperire într-un articol publicat în urmă cu aproape două săptămâni pe blogul său, unde a prezentat și mai multe documente. Ulterior, în cadrul unei emisiuni la B1 tv, Turcescu a spus că documentele sunt reale și au fost postate de el.

Turcescu a mai spus că nu a fost șantajat, nu a fost supus niciunei presiuni, ci a făcut aceste dezvăluiri pentru că acum “a vrut Dumnezeu” și că, în contextul “ofițerului acoperit la prezidențiale” despre care a vorbit președintele Traian Băsescu, el “nu putea să se mai ascundă”.

Sursa

Leave a comment